با شروع به کار یک کمپین تبلیغات آنلاین  ،  کار شما تمام نشده است .  در واقع بخش جذاب کار تازه آغاز شده است ! نام این مرحله جدید و  جذاب ، بهینه ‌سازی کمپین با بهره گیری از پارامترها می باشد .  با زیر نظر داشتن پارامترها و بهینه ‌سازی آن‌ ها ،  کمپین موفق ‌تری خواهید داشت .  حال این سوال مطرح می شود که کدام پارامترها را باید بهینه کرد ؟ در کل پارامترها در سه دسته تقسیم ‌بندی می ‌شوند :

پارامترهای جذب کاربر (Acquisition): این گروه از پارامترها مشخص می نمایند که چند نفر دارای نوعی ارتباط با کمپین شما هستند .  پارامترهایی که در این دسته قرار دارند شامل این موارد می باشند :

  • تعداد کاربرها : منظور تعداد کاربرهایی می باشد که از صفحه‌‌ی فرود مورد نظر بازدید نموده اند .
  • کاربران جدید : منظور تعداد کاربرانی است که برای اولین بار از صفحه‌‌ی فرود مورد نظر بازدید نموده اند .
  • سشن (Session) : سشن نام پارامتری است که توسط گوگل آنالیتیکس اندازه‌ گیری می ‌شود . می توان گفت هر کاربری که وارد سایت شما می گردد ،  یک سشن محسوب می ‌شود .  هنگامی که که ۳۰ دقیقه سپری شود و کاربر با وب‌ سایت تعاملی نداشته باشد یا از لینکی دیگری وارد وب ‌سایت ‌شود ،  این سشن تمام می‌شود  . بنابراین  می ‌توان گفت هر بازدید از وب‌ سایت شما یک سشن محسوب می‌ گردد  .

پیشنهاد آموزشی: دوره بازاریابی دیجیتال

پارامترهای جذب کاربر در یک کمپین تبلیغات همسان  :

  • ایمپرشن (Impression) : به تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده ‌اند گفته می شود .
  • نرخ کلیک (CTR) : نوعی فرمول است که از طریق تعداد کسانی که روی تبلیغ کلیک کرده‌ اند تقسیم بر تعداد ایمپرشن به دست می آید .  بهینه‌ سازی نرخ کلیک منجر می گردد که CPC یا هزینه به ازای هر کلیک کاهش یابد و کمپین ‌تان بهینه گردد .
  • منبع ترافیک وب ‌سایت : با مشخص شدن اینکه کاربران وب‌ سایت شما از کجا آمده ‌اند می تواند تعیین نمود که کمپین شما چقدر توانسته آگاهی از برند (Brand Awareness) را به ارمغان بیاورد .

 

وقتی این اعداد پایین است ،  چه باید کرد ؟

  • باید کلمات کلیدی خود را تغییر داد . برای تحقیق کلمات کلیدی می ‌توان از ابزار Keyword Planner استفاده  نمود  .
  • باید CTA یا کال تو اکشن‌های خود را بهینه نمود .
  • باید محتوای کمپین خود را بهینه نمود .

 

پارامترهای مربوط به رفتار کاربر :

این دسته از پارامترها نشان می دهند که کاربر چگونه با سایت شما تعامل بر قرار می کند .  این پارامترها شامل این موارد هستند :

  • نرخ پرش (Bounce Rate)  : نشان دهنده درصد کسانی است که وارد سایت شده ‌اند ، اما بدون هیچ واکنشی (مثلا بازدید از صفحات دیگر) از آن خارج شده ‌اند .
  • Pageviews Per Session : به تعداد متوسط صفحه‌ هایی گفته می شود که توسط هر سشن مورد‌ بازدید قرار گرفته است .
  • مدت زمان هر سشن : به مدت زمان متوسطی گفته می شود که بازدید کننده‌ ها در وب‌ سایت سپری نموده اند .

 

 

پیشنهاد یادگیری: استفاده از کلاس دیجیتال مارکتینگ

پارامترهای مربوط به نرخ تبدیل :

پارامترهایی هستند که بیشتر از همه اهمیت دارند .  پارامترهای این دسته عبارتند از :

  • تعداد تبدیل : به تعداد کسانی گفته می شود که وارد سایت شده‌ اند و عمل و فعالیت مورد نظر شما مثل خرید یا ثبت نام در خبرنامه را انجام داده‌ اند .
  • نرخ تبدیل : تعداد کسانی که عمل و فعالیت مورد نظر شما را انجام داده‌ اند تقسیم بر کسانی که از سایت بازدید نموده اند .

 

اگر این پارامترها پایین باشد چه باید کرد ؟

  • شناسایی مشتریان : این کار کمک خواهد نمودد کیفیت کمپین‌ تان را بالا ببرید و کاربران با کیفیت دریافت کنید .
  • تغییر صفحه فرود : تغیر خلاقانه صفحه ورود می تواند موثر واقع شود .
  • بهینه ‌سازی جزئیات ، سپس بهینه سازی کلیات .

منبع: استراتژی دیجیتال مارکتینگ

 

آوا موزیک
لینک کوتاه این آهنگ
http://ava2music.ir/93043/
پخش آنلاین
کد پخش آنلاین برای استفاده در وبلاگ و وبسایت
tag